Sider

søndag, november 13, 2011

Lenge leve Rockeulven

Da var endelig øyeblikket kommet. Surr-jentene skulle dra på Rockeulven på Nationalteateret sammen. 


Bildet er hentet fra
http://oslopuls.aftenposten.no/kunst_scene/article616646.ece
De som kjenner meg vet at jeg er en stor-fan av Grim og Gru, som har gått på TV nesten hver jul så lenge jeg kan huske. Det er vel et av julas store TV-høydepunkter. Jeg var overlykkelig når jeg fikk høre at den skulle settes opp i Oslo. Lite ante jeg hva jeg gikk til...


Historien om geitemammaen, killingene og ulvens og hans venner er lett gjenkjennelig, men med en ny vri både på elementer i selve historien men også i karakterene. Hønene og kyllingen var ny for meg, men for noen utrolige karakterer. Grisene var morsomme, men kan ikke si at jeg ble like bergtatt av dem


Alt i alt ble det en fantastisk kveld. Latteren satt løst, musikken var kjent og kjær men med ny innslag og variasjoner som løftet forestillingen til en fabelaktig opplevelse. Lenge leve Rockeulven. 
 

Ingen kommentarer: