Sider

søndag, november 27, 2011

Vær hilset Svolvær unge by...

Lue med Svolværgeita på :)
En av de store utfordringene hver jul er hva mine kjære far skal få. Er jo rimelig fornøyd med skjerfet jeg heklet til mamma, og han bør jo få noe fint han og....


Min far er og blir Svolvær-patriot. Med det i tankene startet hodet mitt å leke med en ide. I fjor strikket jeg en lue til han som han ble svært fornøyd med. Hva om jeg strikket en til, med mønster av "Svolværgeita" som er det mest kjente fjellet i Svolvær.


Etter å ha spekulert en stund, strikket jeg en lue som egentlig skulle være lik i formen som fjorårets, men den ble mer baggy. Så brukte jeg den fabelaktige siden knitPro 2.0 til å lage mønster, og med litt hjelp fra en hyggelig dame på Uformelt lærte jeg meg mønstersøm.


Etter to dager var luen ferdig. Jeg er superfornøyd. Tror man må kjenne igjen fjellet for å se hva det er, men jeg tror den kan bli en hit i heimen. 





1 kommentar:

Anonym sa...

Takk for kommentar inne hos meg!
Så flott lue du har laget til din far. Mye inspirasjon å finne inne hos deg!
Klem fra Igi