Sider

onsdag, september 05, 2012

Og i sommer ble det lest litt...

Legg merke til det lekre sengeteppet til hotellet :D
I sommer var Sine, IMS og jeg to uker nær Alcudia på Mallorca. Det var 14 dager med sløving på stranden. For å klare det må man lese. MASSE. Dette er det jeg leste iløpet av turen.

Camilla Lackberg er en forfatter jeg har litt ambivalent forhold til. Noen av bøkene liker jeg, mens andre er utrolig kjedelige. Heldigvis er Englemakersken er bok som fenget. Jeg ble litt forvirret i starten, men det tok seg opp. En krim der løsningen er rimelig tydelig nesten hele veien, men så har den en uventet vri. Jeg likte den.

Jørn Lier Horst. Ja, hvor skal man begynne. Jeg likte serien. Mangler enda en bok eller to, men plottene er gode. Siden det er en serie så blir man kjent med karakterene, men selv om karakterene blir forutsigbare så er det ikke gitt at handlingen blir det. Bøkene jeg har lest er; Nøkkelvitne, Felicia forsvant, Når havet stilner, Den eneste ene, Nattmannen og Bunnfall. Lettlest og underholdende krim. Anbefales.

Jussi Adler-Olsen. Jeg bøyer meg i støvet og gleeeder meg til å lese flere. Dansk krim på sitt beste. Jeg var bergtatt fra starten, og de går langt over hva jeg er vant til eller forventer. Her er det bare å lese. Jeg har lest; Kvinnen i buret, Fasandreperne og Flaskeposten.

Gunnar Kopperud. Internasjonalen, boka som var en fabelaktig dessert etter så mye krim. Denne boka må bare leses mener jeg. Kanskje ikke noe for alle, men for mange ;)

Fra bokomslaget:
Internasjonalen er historien om verden i dag, i en norsk innlandskommune. Postkontoret er lagt ned, svømmehallen uten vann, og nå nekter glassverkets nye styre bedriftens hornorkester å spille Internasjonalen. Noe må gjøres. Korpset setter kursen mot en samling i Töcksfors. Internasjonalen skal de spille, og det for fullsatte tribuner. Korpsets ferd blir uventet lang og innholdsrik

Ingen kommentarer: