Sider

mandag, desember 09, 2013

Heklet juledørkrans

Fikk en ide om å lage dørkrans i julegave til noen som har "alt". Er veldig fornøyd med det endelige resultatet. 


Har brukt en isoporkrans fra Panduro som base. Heklet et langt rektangel med beige og gull annenhver  runde. Da rektanglet var langt nok sydde jeg det rundt ringen, og festet til slutt endekantene i hverandre. 


Deretter hadde jeg lyst til å ha kristorn eller noe lignende på kransen, så jeg googlet "crochet christmas flowers pattern" og fikk opp flere flotte oppskrifter. Jeg falt litt for disse julestjernene fra Free Craft Unlimited.  Jeg synes de grønne bladene ble skikkelig stygge, men etter et nytt googlesøk fant jeg disse fra Craft Ideas  som var superenkle og fine. 

Sydde fast blomstene og brukte limpistol til å få ligge slik jeg ville. 
Avsluttet med å hekle en lang rød remse hvor jeg heklet to gulltråder over på langs. Sydde disse fast i hverandre rundt kransen og sikret festene med limpistol. 


Ingen kommentarer: