Sider

lørdag, august 31, 2013

Heklet Baby Converse ..... Igjen

Nå er det lenge siden jeg har heklet disse, men nå er det født en liten jente som fortjener kule sko. Nå gjenstår det bare å se om jeg orker å lage slike til min egen lille i magen :)


Disse er heklet i restegarn av Sisu på krok 3,5.

Vet at det finnes mange versjoner av disse, men jeg synes mønstret "Pysselkiisen" har oversatt fra engelsk til svensk gir de fineste skoene. Mye pirk, men er verdt det. Mønstret finner dere her. Bla ned på soden og trykk på de grønne skoene. Siden oppskriften er oversatt fra engelsk avsluttes hver runde med en lm (på norsk starter man runden med det). Hø betyr hopp over ellers er det likt norsk tror jeg. Når jeg heklet sidene på skoen starter jeg med 1lm ( som bare er for å å fin kant) og så går jeg direkte til å hekle 2 sammen. Det vil si at jeg ikke hopper over 1 på hver runde. Jeg synes det blir finest.

Ha en fin dag :) 

Ingen kommentarer: