Sider

søndag, februar 21, 2010

Vinterlue til tantetrollet





Jeg ble inspirert av Sukkerertluen og bestemte meg for å lage en lue til lille tantetrollet mitt. Som seg en prinsesse hør og bør, så måtte jeg love at det skulle være rosa i den, for rosa er jo den fineste fargen i hele verden.


Luen er først heklet som et pannebånd der
nålen kun blir satt i bakerste maske.
Dette ga en morsom rilleeffekt.
Videre ble maskene på toppen heklet opp,
og det var på tide å felle.
Spiralene var meget enkle å hekle, og ble en morsom effekt.

Jeg ble veldig fornøyd, og det ble lille tantetroll også.

Hun viste meg lueskuffen sin, og proklamerte at hvis jeg skulle lage flere var det bare å legge dem der.



1 kommentar:

Marthe sa...

Er men jente - så er man jente! Luen ble veldig fin og den hadde en god passform!! Flink er du:-)